1 lipca w Ośrodku Pomocy Społecznej w Śmiglu rusza nabór wniosków do programu „Dobry start”. To 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego uczącego się dziecka – niezależnie od dochodów.
Świadczenie przysługuje na uczące się w szkole dziecko w wieku od 7 do 20 roku życia, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – do 24 roku życia. Wysokość dochodów nie ma znaczenia. Świadczenie przysługuje również uczniom szkół dla dorosłych i policealnych.

Jak złożyć wniosek?
Wnioski do programu „Dobry start” można składać online lub drogą tradycyjną. Należy zwrócić uwagę, że termin ich przyjmowania nie jest tożsamy dla formy elektronicznej i tradycyjnej:
– drogą elektroniczną już od 1 lipca,
– drogą tradycyjną tzn. za pośrednictwem poczty lub osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Śmiglu – od 1 sierpnia (druk wniosku można pobrać w zakładce świadczenia i usługi https://ops.smigiel.pl/swiadczenia-i-uslugi/dobry-start-300-dla-ucznia/).

Szczególnie w obecnej sytuacji zachęcamy do korzystania z drogi elektronicznej, która jest łatwa i zajmuje mniej czasu. Wnioski można wysłać za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu Emp@tia, a także Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
Lista banków uczestniczących w programie:
Alior Bank S.A.
PKO Bank Polski S.A./Inteligo
Bank Pocztowy S.A.
Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.
BNP Paribas Bank Polska S.A.
Credit Agricole Bank Polska S.A.
Getin Noble Bank S.A.
ING Bank Śląski S.A.
mBank S.A.
Bank Millennium S.A.
Nest Bank S.A.
Bank Pekao S.A.
SGB-Bank S.A.