Dodatek gazowy - podstawowe informacje
Dodatek gazowy - podstawowe informacje
Dodatek gazowy wypłacany jest na podstawie ustawy o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 roku w związku z sytuacją na rynku gazu.
Kto może złożyć wniosek?
Dodatek gazowy przysługuje odbiorcom paliw gazowych w gospodarstwie domowym, w przypadku, gdy główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego jest zasilane paliwem gazowym, i źródło to zostało zgłoszone lub wpisane do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB), do dnia wejścia w życie ww. ustawy, tj. do dnia 20 grudnia 2022 r., albo po tym dniu - w przypadku głównych źródeł ogrzewania zgłoszonych lub wpisanych do tej ewidencji po raz pierwszy.
Jaka jest wysokość dodatku?
Wnioskodawcy przysługuje refundacja kwoty odpowiadającej podatkowi VAT wynikającej z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r.
Jakie jest kryterium dochodowe uprawniające do otrzymania dodatku?
* 2 100 zł – dla gospodarstwa jednoosobowego,
* 1 500 zł – dla gospodarstw domowych wieloosobowych
dochód za rok 2021 (jeżeli pierwszy wniosek zostanie złożony w terminie od 01.01.2023 r. do 31.07.2023 r.)
dochód za rok 2022 (jeżeli pierwszy wniosek zostanie złożony w terminie od 01.08.2023 r. do 29.02.2024 r.)
Co należy dołączyć do wniosku?
Do wniosku o dodatek gazowy należy dołączyć fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do wnioskodawcy przez przedsiębiorstwo energetyczne obejmującą okres od 01-01-2023 r. do 31-12-2023 r. oraz dowód uiszczenia zapłaty za te fakturę.
Terminy przyjmowania wniosków
Wnioski o wypłatę dodatku gazowego można składać nie później niż do dnia 29 lutego 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Gdzie można złożyć wniosek?
W siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Śmiglu, ul. Kościańska 1, godziny przyjęć: poniedziałek 8:00-16:00, wtorek-piątek 7:00-15:00,
przez EPUAP na adres /opssmigiel/skrytka (konieczne jest podpisanie załączonego wniosku podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym),
pocztą tradycyjną na adres Ośrodka Pomocy Społecznej w Śmiglu, ul. Kościańska 1, 64-030 Śmigiel.
Skąd pobrać wniosek?
Formularz papierowy – punkt informacyjny w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Śmiglu
Formularz do samodzielnego wydruku: znajduje się na dole strony- pliki do pobrania.
Kiedy i jak wniosek zostanie rozpatrzony?
Przyznanie dodatku nie wymaga wydania decyzji administracyjnej.
Dodatek zostanie wypłacony na wskazany we wniosku numer konta.
Informacja o rozpatrzeniu wniosku zostanie wysłana na wskazany adres e-mail.
Informację o przyznaniu dodatku gazowego można odebrać osobiście w siedzibie Ośrodka, przy ul. Kościańskiej 1.
Dodatek gazowy w gminie Śmigiel jest realizowany przez Ośrodek Pomocy Społecznej.
W przypadku pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 65 518 09 69.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!